نازل پرده آب و کاربرد های اصلی آن

  • 17 اردیبهشت 1398
  •    
  • نویسنده: نویسنده طراحان سازه
نازل پرده آب و کاربرد های اصلی آن

نازل پرده آب آبشار (پرده آب دیواری) می تواند آب را به صورت یک ورقه نازک و پرده ای مانند در آورده و جلوه ای همانند یک آبشار را نمایان کند که آب را با صدای دلنشین به سمت پایین پرتاب می کند.نازل پرده آب یا آبنمای آبشار در ابعاد ۳۰ و ۶۰ و ۸۰ و  ۱۰۰ و ۱۲۰سانتی متر در بازار موجود می باشد.نقطه خروج آب (مایعات) از لوله را نازل می‌گویند. به عبارتی دیگر سوراخ خروجی آب از آبپاش و لوله‌ها را نازل می‌گوینداز اصلی‌ترین المان‌هایی که در آبنما مورد استفاده قرار می‎گیرد می‌توان به نازل‌ها اشاره کرد. نازل‎ها دارای اهمیت فوق العاده‎ای هستند.

نازل پرده آب می تواند آب را به صورت یک ورقه نازک و پرده ای مانند در آورد و جلوه ای همانند یک آبشار را ایجاد کند که آب را با صدای دلنشین به سمت پایین پرتاب می کند. در صورت تمایل می توانید با نورپردازی در شب زیبایی بیشتری به پرده آبی ببخشید.

انواع افکت هاینازل پرده آب :

۱-نازل جت :


نازل پرده آب جت طوری طراحی شده است که می‌تواند آب را تا ارتفاع زیاد پرتاب کند از این رو استفاده از این مدل نازل برای انواع آبنمای موزیکالکه با هدف پرتاب آب با ارتفاع زیاد قرار است ساخته شود، مناسب است. همچنین این نوع از فواره‎ها برای زیباسازی استخرهای بزرگ و دریاچه‌ها کاربرد دارد.

۲-نازل پرده آب چتری :


این نوع از نازل پرده شفاف و نازکی از آب را به شکل چتر در آورده که از ویژگیهای آن مقاومت در برابر آب استپاشش آب کمی داشته و مناسب برای آبنماهای داخلی وآبنمای موزیکال خانگیاست هم چنین خروجی آن به سطح آب بستگی ندارد.

۳-نازل قاصدک :


نازل قاصدک طرح و الگویی شبیه قاصدک دارد. قرار دادن دیسک در مسیر خروجی هر نازل سبب شده است که خروجی جذابی ایجاد کندکاربرد نازل قاصدک بیشتر برای آبنمای فضای سبزاست، هر چند این نازل برای استفاده در آبنماهای داخلی کوچک و بزرگ نیز کاربرد دارد.
  

۴-نازل پرده آب کومیت یا نازل دور استخر :

جنس نازل کومیت از برنج است. میله خروجی این آبنما قطر و طول یکسانی ندارد هم چنین دارای آبکاری نیکل کروم استکاربرد این فواره برای پرتاب کردن آب از لبه‌ی استخر به داخل آن کاربرد دارد.


۵-نازل لاله :


خروجی جریان آب نازل لاله نسبت به نازل قارچ با آشفتگی بیشتری همراه است، ترکیب این نوع فواره با سایر نازل‌ها و در فضای بیرون زیبایی فوق العاده‌ای به محیط می‌دهد. نازل لاله از جنس استیل و برنج ساخته شده است.


۶-نازل پرده آب  بال پرنده

در این نازل با استفاده از یک موتور گیربکس قوی و ضدآب می‌تواند شکلی از حرکت بال پرنده به وجود آورد و زیبایی و شگفتی فوق العادهای به محیط دهد.


7-نازل پرده آب طاووسی :


این فواره را می‌توان در آبنمای (موزیکال، آبنمای ریتمیکهارمونیک) و آبنمای ساده به کار بردهمان طور که از اسم این نوع از نازل مشخص است خروجی آب این نازل به شکل پر طاووس است .

 

8-نازل پرده آب نیزه‌ای :


نازل نیزهای از نازلهای پرکاربردی است که در انواع آبنماها مانند آبنمای کف خشک، آبنمای موزیکال، آبنمای ریتمیک و … کاربرد دارد.

 

9-نازل پرده آب بلند زن :


قبل از خروجی نازل بلند زن یک سیلندر برای آن طراحی شده است که سبب می‌شود جریان ستون آب را آرامکند و ارتفاع بیشتری به آبدهد. کاربرد این نوع از نازلها بیشتر برای فضای باز مناسب است و زیبایی فوق العاده‌ای به محیط می‌دهد هم چنین جنس آنها از برنج یا استیل ساخته شده است.

 

۱0-آبنمای جامپینگ جت :


آبنمای جامپینگ جت، نوع خاص و زیبایی از آبنما با نازل منحصر به فرد داردآبنمای جامپینگ جریان آبهای آشفته را به یک جریان کاملا پیوسته تبدیل میکند که از لحاظ ظاهری شبیه یک میلهی کریستال است که مانند فیبر نوری می‌تواند نور را در طول خود انتقال دهد. زیبایی این نوع از آبنما در شب دیدنی است. 

نازل پرده آب و کاربرد های اصلی آن
3/7 از 3 رای