افزودنی های بتن

پوشش های اپوکسی

ضدیخ ویژه

ابر روانساز کربوکسیلاتی

ژل ضد یخ

پاورژل

گروت سیمانی

چسب آب بند دو جزیی

چسب بتن آب بند

چسب کاشی سوپر ویژه

چسب کاشی و سرامیک پرسلان ضدآب

صفحه 1 از 1

برخی از شرکت ها، متخصصان و مجریان فعال

شرکت بتن شیمی خاتم

شرکت بتن شیمی خاتم

شرکت بتن شیمی خاتم تولید کننده انواع افزودنی های بتن و فرآورده های مصرفی در صنایع مختلف عمرانی،نفت و گاز،پتروشیمی،سد و تونل بوده و تولیدات شرکت دربرگیرنده بالاترین سطح کیفی جهت مصارف عملیات بتنی و موا...

سخت بتن

سخت بتن

شرکت سخت بتن بهین اترک با نام تجاری ALENDER تولید کننده انواع پودر های سخت کننده سطح ( هاردنر خشک پاش ، آرملات و بتن منقش ) انواع افزودنی های بتن مانند الیاف تقویت کننده بتن ، روان کننده بتن ، ژل میکر...

مطالب مفید در زمینه آب بند بتن

آب بندی بتن

آب بندی بتن

افزودنی آب بند کننده بتن با عنوان لاتکس آب بند کننده و تقویت کننده مصالح پایه سیمانی که در این مقاله بتشریح انواع آب بند بتن و مزایا و کاربرد آن تشریح شده است .

گروت بتن چه کاربردی دارد ؟

گروت بتن چه کاربردی دارد ؟

گروت بتن شامل : سیمان ، ماسه ،آب و افزودنی ها تشکیل شده است. از گروت ها برای جاهایی که احتیاج به رسیدن بتن به مقاومت بالا و ترمیم کردن ترک ها با عمق زیاد، استفاده می شود.

افزودنی های بتنی

افزودنی های بتنی

مواد افزودنی بتن به منظور ارتقاء ویژگی‌های بتن برای دستورالعمل‌های کاربردی در کار با بتن با موقعیت مختص مورد استفاده قرار می گیرد. افزودنی بتن برای تصحیح ویژگی‌ های بتن برای دستیابی به عملکرد مناسب در مواقعی نظیر نسبت خشک , و ارتقاء زمان گیرش بتن برای انتقال بتن در فاصله‌های طولانی مورد به کار گیری قرار می گیرد. براین اساس آشنایی ویژگی‌ های افزودنی‌  بتن ،  برای تعیین خوب تر و کاربردی در کار با بتن برای یک مهندس بنا امری لازم است.


انواع مواد افزودنی بتن :

۱-آب بند بتن

۲- دیرگیرکننده‌ها

۳-زودگیر کننده بتن

۴-واتر استاپ

۵-روان کننده بتن

۶-ضد یخ بتن

۷-ترمیم کننده بتن

۸- گروت بتن

۹- هوازی بتن

۱۰- میکرو سیلیس بتن

 

ویژگی افزودنی بتن:

۱-ارتقاء عملکرد بتن فارغ از نیاز به ارتقاء یا کاهش درصد آب در عملکرد مشابه

۲-به تاخیر انداختن و  یا سرعت بخشیدن به زمان گیرش اول بتن

۳-کاهش دادن و یا خودداری از نشست بتن

۴-تصحیح نسبت و یا گنجایش خروج آب از سطح بتن

۵-کاهش جداشدگی بتن

۶-بهبود بخشیدن  و توان پمپاژ بتن

۷-کاهش دادن نرخ زیان اسلامپ

۸-همینطور افزودنی بتن برای بهبود بخشیدن ویژگی‌های بتن سخت شده و ملات هم استفاده می شود. نظیر :به تعویق انداختن و یا کاهش آنالیز حرارت در زمان سخت شدگی اولیه سرعت بخشیدن به افزایش مقاومت در اوایل استفاده می باشد.

 

کاربرد مواد افزودنی :

از دیگر کارکردهای افزودنی های بتن، صرفه جویی در مقدار سیمان مصرفی و عدم آب انداختن بتن و افزایش سهولت فرایند تراکم بتن را میتوان ذکر کرد. افزودنی های بتن فوق روان کننده، دارای اثری بسیار قویتر از روان کننده ها هستند. آن ها این توانایی را دارند که آب مورد نیاز بتن را تا مقدار ۲۵ تا ۳۵ درصد کاهش داده و درنتیجه موجب بهبود بسیار زیاد مقاومت بتن شوند، علاوه بر این ها با بهبود خاصیت چسبندگی و پخش ذرات ریز در بتن، در واقع  باعث حفظ انسجام بتن شما می شوند.

 

  • 7 آذر 1397
  • نویسنده: نویسنده طراحان سازه

افزودنی های بتنی
5 از 2 رای

واتر استاپ بتن یا نوار آب بند بتن

واتر استاپ بتن یا نوار آب بند بتن

واتر استاپ به منظور بند آوردن یا ایجاد مهارهایی برای متوقف کردن آب در حال ریزش بسته می‌شود.دراین مقاله بتشریح انواع واتر استاپ و کاربرد هریک پرداخته ام.

ضد یخ بتن

ضد یخ بتن

یخ‌زدگی بتن در هوای سرد، یکی از شایع‌ترین مشکلات در صنعت بتن‌ریزی، گریبان گیر اهالی این صنعت شده است. در این مقاله بتشریح انواع ضد یخ و کاربرد و مزایای آن پرداخته ایم.

حباب هوازا در بتن

حباب هوازا در بتن

استفاده از مواد هوازا بتن یا حباب ساز در بتن موجب کاهش نفوذ پذیری وافزایش طول عمر بتن و دستیابی به مقاومت کافی در سیکل های ذوب و انجماد میشود

زود گیر کننده بتن

زود گیر کننده بتن

افزودنی زود گیر کننده بتن با نام شات کریت، سریع کننده زمان گیرایش سیمان است و به صورت پودر در بازار موجود می باشد.

روان کننده بتن و تاثیر آن

روان کننده بتن و تاثیر آن

روان کننده بتن‌، یکی از انواع افزودنی های بتنمی باشد.‌ بتن پس از اختلاط با این ماده، دارای نوعی نیروی دافعه میان ذرات سیمان می‌شود.

دیرگیر کننده بتن

دیرگیر کننده بتن

افزودنی‌های بتن دیرگیر کننده، برای کاهش سرعت فرایند آبگیری در بتن مورد استفاده قرار می‌گیرند.در این مقاله بتشریح انواع دیرگیرکننده و مزایا و معایب و کاربرد اصلی آن پرداخته ایم .

ترمیم کننده بتن و انواع آن

ترمیم کننده بتن و انواع آن

ترمیم کننده بتن آماده مصرف بر پایه سیمان، فیلرهای مستحکم و پلیمرها و مواد افزودنی انعطاف پذیر بوده.در این مقاله بتشریح انواع پایه های سیمانی و پلیمری و نیمه پلیمری و لاتکس و مزایا هریک و کاربرد انان پرداخته ایم.