ایده های جالب برای استفاده از فضای زیر راه پله

  • 8 فروردین 1399
  •    
  • نویسنده: نویسنده طراحان سازه
ایده های جالب برای استفاده از فضای زیر راه پله

فضای زیر پله‌ها در اغلب خانه‌ها معمولاً بدون استفاده می‌باشند، درصورتی‌که می‌توان با کمی هوشمندی و به کار بردن خلاقیت و سلیقه، آنجا را به مکانی زیبا و کارآمد تبدیل کرد. استفاده از گلدان‌ها، وسایل تزیینی، قفسه‌ها و کتابخانه‌های کوچک نمونه‌هایی از انواع تزیینات ساده می‌باشند که در طراحی فضای زیر پله می‌توان از آن برای ایجاد دکوراسیون شیک در منزل استفاده کرد.


ایده‌های جذاب و کاربردی

طراحی یک باغچه با نمای منحصربه‌فرد و زیبا

یکی از مشکلات امروزه در زندگی آپارتمانی، این است که فضای کافی برای قرار دادن گل‌ها و گیاهان تزیینی نداریم. این موضوعی است که سبب شده خیلی‌ها داشتن گل و گیاه و باغچه‌های کوچک خانگی را کنار بگذارند. اگر در خانه شما زیر پله وجود دارد و به گل و گیاه علاقه‌مند هستید، بهترین کار این است که آن فضا را به گیاهانتان اختصاص دهید. با نصب چند قفسه می‌توانید فضایی منظم و طبقه‌بندی‌شده داشته باشید و گیاهان را آنجا بچینید.

کتابخانه نقلی و کوچک

 

آشپزخانه کوچک یا بزرگ (بسته به فضای موجود در منزل)

در خانه‌های کوچک امروزی بسیار پیش می‌آید که با کمبود فضا روبرو باشید، خانه که کوچک باشد بالطبع آشپزخانه هم کوچک است و طبیعی است که جای برخی از وسایل نظیر ماشین ظرف‌شویی نباشد. می‌توانید به‌راحتی با نصب چند کابینت در زیر راه‌پله فضایی برای قرار دادن وسایلی نظیر ماشین ظرف‌شویی و لباسشویی‌تان و یا حتی جاروبرقی ایجاد کنید.

سرویس‌بهداشتی کوچک

این هم در نوع خودش ایده‌ای است که فوق‌العاده کاربردی و هوشمندانه است. مسلماً پیاده‌سازی هم‌چین خلاقیتی بعد از سکونت در ساختمان، آن‌هم در زیر پله‌های دوبلکس کاری سخت و هزینه‌بر است. ولی معماران این ایده پردازی را در مراحل ساخت و آماده‌سازی خانه به انجام رسانده است که نتیجه آن اضافه کردن سرویس بهداشتی در زیر پله شده است.

خانه‌بازی برای بچه‌ها

اسباب‌بازی‌ها و برخی وسایل بازی، این فضا را به یک مخفیگاه کوچک برای بازی‌های کودکانه تبدیل می‌کند. درصورتی‌که تصمیم، به چنین استفاده‌ای از فضا داشتید، حتماً به رنگ‌آمیزی و زیبایی‌اش توجه ویژه کنید و آنجا را مطابق سلیقه کودکان طراحی کنید.


تراریوم (گلخانه) یا آکواریوم در فضای زیر پله

در زیر پله برای افزودن یک نمای طبیعی به منزل، قفسه‌ای برای ذخیره خواروبار اضافی در منزل و همچنین درست کردن یک انبار و قفسه نگهداری مواد غذایی برای خلوت کردن آشپزخانه و نگهداری لوازم و خواروبار اضافی در این مکان امکان‌پذیر می‌باشد.

کمدها با استفاده از فضای زیر پله

به‌ منظور افزودن محل‌هایی برای قرار دادن وسایل خانه می توان تعداد زیادی کشو دراور در زیر پله ساخت.

 

رخت‌شور‌خانه

می‌توان زیر پله را محلی برای قرار دادن ماشین لباس‌شویی و رخت شور خانه تبدیل کرد.

ایده های جالب برای استفاده از فضای زیر راه پله
5 از 20 رای