کاغذ دیواری سقفی مدرن

  • 8 فروردین 1399
  •    
  • نویسنده: نویسنده طراحان سازه
کاغذ دیواری سقفی مدرن

کاغذدیواری سقفی، علاوه بر زیباتر کردن سقف‌ها از آن‌ها در برابر عوامل مختلف نیز محافظت می‌کند و دارای طرح و رنگ‌های مختلفی می‌باشد. کاغذدیواری سقفی را می‌توان گزینه‌ای استثنایی برای یک دکوراسیون داخلی تمام و کمال و ایده ‌آل دانست.کاغذدیواری سقفی جایگزین بسیار مناسبی برای رنگ کردن سقف و یا تزیینات دیگر روی آن است. همچنین محصول موردنظر با نام‌های کاغذ و پوستر سقفی نیز شناخته می‌شود. جنس این محصول مشابه کاغذهای مخصوص دیوار بوده و بسیار به آن‌ها شبیه است و در ویژگی‌های مختلف مانند عایقی و ضخیم‌تر بودن، دارای تفاوت وبرتری می‌باشد.

۱۰ مزیت کاغذدیواری سقفی نسبت به روش‌های دیگر

  1. تزیین سقف
  2. مقاومت در برابر رطوبت و عایق رطوبتی
  3. نصب و اجرای آسان
  4. طول عمر بالا
  5. اقتصادی و مقرون‌به‌صرفه
  6. افزایش روح و زیبایی و جذابیت خانه و فضاهای داخلی
  7. عایق مناسب برای سرما و گرما و رطوبت و صدا
  8. قابلیت ترکیب با نورپردازی‌های مختلف سقفی و حاشیه‌ای  موردنظر
  9. قابل پیاده‌سازی برای هر ابعاد و فرمی از سقف فضای داخلی
  10. دارا بودن نمونه‌های قابل شستشو برای فضاهایی با امکان آلوده شدن سقف دارای کاغذدیواری سقفی  



حالت دیگر این است که دیوارهای فضای موردنظرتان دارای طرح بسیار زیبایی است که سقف غالباً سفید آن فضا، از زیبایی این طرح‌های زیبای روی دیوار کاسته است. در اینجا کاغذدیواری سقفی به کمک شما می‌آید و می‌توانید مشابه طرح روی دیوار را روی سقف نیز داشته باشید که هم ناهماهنگی را از بین می‌برد و هم به حجیم و بلندتر نشان داده فضا کمک زیادی می‌کند.

کاغذدیواری‌هایی در بازار وجود دارد که دارای رنگ سفید گچی مشابه سقف بوده و طرح‌های زیبا، برجسته، سه‌بعدی، زیبا و متنوعی دارند که مانند یک گچ کاری زیبا بر روی سقف به نظر می‌رسد و درعین‌حال، دردسرهای گچ کاری واقعی بر روی سقف را ندارند و بسیار ساده‌تر و راحت‌تر اجرا می‌شوند.

تنوع کاغذهای سقفی بسیار زیاد است، طرح‌های مختلف و نمونه‌های مات، براق و حتی متالیک را دربرمی گیرد که با روشن شدن منبع نور سقفی، نمای بسیار منحصربه‌فرد و خیره‌کننده‌ای ایجاد می‌کند. از طرف دیگر، استفاده از طرح مناسب کاغذ دیوار مخصوص سقف، این امکان را به شما می‌دهد که زمینه را برای جلوه دهی بیشتر لوستر و یا منبع نور سقفی فراهم کنید.


انواع کاغذدیواری سقفی ازلحاظ نحوه اجرا و به‌کارگیری

  1.  کاغذدیواری سقفی دارای چسبی غیرفعال در بخش پشتی: از طریق مرطوب کردن با یک اسفنج مرطوب، این چسب‌ دارای چسبندگی می‌شود و اصطلاحاً فعال می‌شود.
  2. کاغذدیواری سقفی بدون چسب در بخش پشتی: مانند کاغذهای دیواری عادی، از طریق چسبی که بر روی سطح ایجادشده است، به سقف چسبیده شده است.
  3.  کاغذدیواری دارای بخش پشتی چسب‌دار: از طریق جدا کردن بخش محافظ مانند عکس‌برگردان، آماده اجرا بر روی سقف می‌شود.

هر سه نمونه دارای مزایای اجرایی خاصی با توجه به شرایط فضا هستند، اما معمولاً نمونه اول دارای محبوبیت بیشتری است. برای جداسازی کاغذدیواری به هر دلیلی، کافی است یک‌گوشه از آن را با استفاده از اسفنج خیس، مرطوب کرد و به‌آرامی کاغذ سقفی را از سطح موردنظر جدا کرد.پ


کاربرد کاغذدیواری سقفی


کاغذدیواری برای سقف حمام

این نوع از کاغذدیواری بایستی بسیار مقاوم در برابر رطوبت و آب باشد. کاغذدیواری مناسب سقف حمام، کاغذدیواری‌های ضد آب سفیدرنگ است.

کاغذدیواری برای سقف هال و پذیرایی

برای کاغذدیواری سقف پذیرایی و یا اتاق نشیمن معمولاً از طرح‌های شیک هنری مانند الگوهای تصویری زمینه بین ستاره‌ای استفاده می‌شود که درواقع این تصاویر الهامی از عکس‌های فضایی هستند.

تصاویر پس‌زمینه یک سقف کاذب 

چون در سقف کاذب امکان استفاده از انواع هالوژن‌ها و نورهای ثابت رادارید استفاده از کاغذدیواری‌هایی که تقریباً تیره هستند و طرح‌های ریز و زیبای طلایی متالیک دارند، بهترین گزینه پیش روی شما خواهد بود که در اثر تابش نور، زیبایی آن‌ها دوچندان می‌شود

  

کاغذدیواری مناسب برای سقف راهرو و ورودی منزل

برای اینکه فضای خانه شما فانتزی و مدرن به نظر برسد، نباید از دیزاین راهروی ورودی آن غافل شوید اگر شما یک راهروی ورودی بزرگ دارید باید برای سقف آن‌هم کاغذدیواری‌های مناسب آن فضا را در نظر بگیرید. در این بخش پیشنهاد ما کاغذدیواری چاپی مراکشی با طرح‌های متالیک است که با یک لوستر تزیین شود، با این کار شما فضای کلی خانه را بسیار پرکار نشان خواهیدداد.

کاغذ دیواری سقفی مدرن
4 از 2 رای