دیوارپوش های مناسب آشپزخانه

  • 7 فروردین 1399
  •    
  • نویسنده: نویسنده طراحان سازه
دیوارپوش های مناسب آشپزخانه

با استفاده از دیوارپوش‌های متفاوت در فضای آشپزخانه می‌توانید تغییری اساسی در دکوراسیون آشپزخانه خود ایجاد کنید. استفاده از یک متریال مناسب و جذاب در طراحی و دکوراسیون آشپزخانه می‌تواند فضای داخلی آن را بهتر و زیباتر جلوه دهد. دیوارهای آشپزخانه می‌توان با متریال‌های متنوع و طرح دار برجسته کرد همچنین انتخاب مناسب متریال، طراحی خاص و متفاوت می‌تواند نمای آشپزخانه را متحول سازد و دکوراسیون آشپزخانه را جذاب و ایده آل کند.

انواع دیوارپوش‌های مناسب آشپزخانه


۱. دیوارپوش‌های جواهری

کاشی‌های جدید که برای پوشش دیوار قسمت بالای اجاق‌گاز طراحی‌شده‌اند، در رنگ‌های اصلی آبی و سفید و از جنس شیشه‌های براق و درخشان هستند. این کاشی‌های زیبا در حقیقت تلفیقی از هنر کاشی سازی و کاشی‌کاری آسیایی و اروپایی به شمار می‌روند و وجود رنگ‌های زنده و خیره‌کننده از ویژگی‌های مهم این نوع کاشی‌ها محسوب می‌شود. این کاشی‌ها علاوه بر شیشه‌های براق و جواهری، از سنگ‌های خاص نیز ساخته می‌شوند. کاشی‌کاری قسمتی از دیوار آشپزخانه به‌وسیله این کاشی‌های زیبا، آن قسمت را به نقطه کانونی دکوراسیون آشپزخانه تبدیل می‌کند.

۲. دیوارپوش‌های فلزی

دیوارپوش‌های فلزی که بر اساس انتخاب خریدار از ورقه‌های قلع، برنج، مس یا آلومینیوم ساخته می‌شوند، نمایی بسیار باشکوه و منحصربه‌فرد برای پوشش دیوارهای آشپزخانه پدید می‌آورند. این دیوارپوشها در دو حالت قطع کاشی و ورقه‌ای وجود داشته و ازلحاظ طرح تا حدی دارای تنوع هستند. دکوراسیون آشپزخانه شما چه مدرن و چه کلاسیک، این دیوارپوش‌های فلزی زیبا گزینه مناسبی برای شما هستند، زیرا برای هر دو سبک می‌توانند جلوه متناسب و هماهنگ ایجاد کنند. اگر به دنبال دیوارپوشی متفاوت از کاشی و رنگ با جلوه‌ای بسیار قوی برای دکوراسیون آشپزخانه خود هستید، این دیوارپوش‌های فلزی همان چیزی است که می‌خواهید.


استیل ضدزنگ برای دیوارهای آشپزخانه، به دلیل داشتن مزایای مختلفی که دارد می‌تواند جایگزین مناسبی برای سایر متریال و پوشش‌های دیواری برای آشپزخانه شما باشد. دیوارپوش‌های استیل به‌راحتی قابل تمیز کردن هستند و بسیار شیک و زیبا به نظر می‌رسد و به دلیل اینکه در برابر حرارت مقاومت بالایی داشته و کاملاً بهداشتی هستند، می‌تواند گزینه مناسبی برای هر آشپزخانه‌ای باشد. طراحی استیل به‌گونه‌ای است که جزء سبک معاصر محسوب می‌گردد.

۳. دیوارپوش‌های شیشه‌ای چاپی

کاشی‌های شیشه‌ای چاپی که در دو طرح و ترکیب رنگی سفید و مشکی موجود هستند، برای پوشش دیوار بالای اجاق‌گاز در آشپزخانه‌های مدرن گزینه بسیار مناسبی محسوب می‌شوند. جلوه طرح‌ها و ترکیب رنگی این کاشی‌ها به‌قدری قوی است که به‌محض نصب شدن آن‌ها بر دیوار آشپزخانه به نقطه کانونی دکوراسیون فضا تبدیل می‌شود. نصب و نظافت این کاشی‌های شیشه‌ای بسیار ساده و آسان است و به همین خاطر کاشی‌های شیشه‌ای گزینه مناسبی برای فضای پشت اجاق‌گاز به‌شمار می‌روند.


۴. دیوارپوش‌های شیشه‌ای

ویژگی مهم این دیوارپوش زیبا، طراحی و رنگ‌آمیزی دستی روی آن است که به‌آسانی جلوه ساده یک دیوار را به یک اثر هنری باارزش تبدیل می‌کند. این دیوارپوش‌های زیبا از ترکیب بافت و رنگ بسیار قدرتمندی برخوردارند و همین امر سبب می‌شود این دیوارپوش به عنصر دکوراتیو بسیار تأثیرگذاری دردکوراسیون آشپزخانه تبدیل شود. از این دیوارپوش زیبا و چشم‌گیر می‌توان برای پوشش قسمتی از دیوار آشپزخانه که بالای سینک ظرف‌شویی یا اجاق‌گاز است، استفاده کرد. میزان جذابیت و تأثیر دیوارپوش شیشه‌ای زمانی که به‌صورت منطقه‌ای استفاده شود، به‌مراتب بیشتر از زمانی است که به‌صورت سرتاسری بر دیوار بین کابینت‌های دیواری و زمینی آشپزخانه نصب شود.

۵. دیوارپوش‌های تک‌رنگ

این دیوارپوش در عین سادگی، به‌واسطه برخورداری از رنگ‌های زنده و براق، جلوه‌ای خیره‌کننده و جذاب دارد و برای آشپزخانه‌هایی با سبک معاصر و مدرن یکی از بهترین گزینه‌ها محسوب می‌شود. دیوارپوش‌های تک‌رنگ از ورقه‌های شیشه‌ای باضخامت زیاد ساخته می‌شوند و در دکوراسیون داخلی پوشش دیوار آشپزخانه در کشورهایی مانند انگلستان و استرالیا طرفدارانی زیاد دارند. یکی از پرطرفدارترین رنگ‌های این دیوارپوش رنگ قرمز است که جلوه‌ای بسیار گرم و خیره‌کننده متناسب با دکوراسیون آشپزخانه دارد. رنگ سبز و سفید این دیوارپوش از دیگر رنگ‌های زیبا و محبوب آن به شمار می‌رود.


۶. دیوارپوش‌های سنگ طبیعی

سنگ‌های طبیعی دارای انواع مختلفی هستند و می‌توانند به‌عنوان یک عنصر زیبا و ساده روی دیوارهای آشپزخانه استفاده شوند. این نوع سنگ‌ها در عین سادگی ظاهری لوکس و فاخر را ایجاد می‌کنند، تمیز کردن آن‌ها راحت بوده و نیاز به مراقبت خاصی ندارند. با استفاده از سنگ طبیعی می‌توانید آشپزخانه‌ای باشکوه ایجاد کنید که سال‌ها نیاز به تغییر دکوراسیون آن نباشد.


دیوارپوش های مناسب آشپزخانه
4/8 از 4 رای