بررسی پوشش های سقف و دیوار

  • 23 تیر 1397
  •    
  • نویسنده: نویسنده طراحان سازه
بررسی پوشش های سقف و دیوار

به این علت که عوامل فرساینده کمتری وجود دارند و نیز سلایق بیشتری حکم فرماست، شاهد تنوع فراوانی می باشیم که این تنوع رقابتی سخت بین تولید کنندگان و طراحان ایجاد کرده که تولیدات آن ها باعث به وجود آمدن مواد و متریال خاص و جدید می گردد.

مزایا ی استفاده از دیوار پوش سقف و دیوار :

 قابلیت شستشو با آب و مواد شوینده بهداشتی را دارا میباشند. ( ثبات رنگ )

 قابل نصب روی تمام سطوح ( سرویس های بهداشتی، آشپزخانه، راه پله، ادارات، مساجد و استخرها )

 سبک سازی ساختمان خصوصا در برجها و ساختمانهای عظیم

 محیطی زیبا و آرامبخش را برای شما به ارمغان می آورد.

 در مقابل ترک ساختمان و ضربه بسیار مقاوم می باشند.

 مقاومت مناسب در برابر ضربه های ناگهانی و موضعی

 غیر قابل نفوذ در برابر حشرات موذی ( دافع حشرات )

 جایگزین رنگ آمیزی، سفیدکاری و کاشیکاری

 مقاومت بالا در برابر مکان های مرطوب

 کاهش ۴۰ درصدی اتلاف انرژی

 مقاوم در برابر اشعه خورشید

 ضد باکتری و کاملاً بهداشتی

 نصب سریع و وزن سبک

 غـیـر قـابـل اشـتـغـال

 تنوع در طرح و رنگ

کاربرد دیوارپوش

دیوار در عملکرد به عنوان جداکننده دو فضا و محصور کننده فضاهای داخلی استفاده می شود. علاوه بر نقش جداکننده، دیوارها به کمک پوشش های متنوع می توانند به عنوان عنصری دکوراتیو در دکوراسیون داخلی استفاده شوند. دیوارپوش به عنوان پوشاننده دکوراتیو، برای دیوار اصلی در ساختمان های تازه ساخت و یا دیوارهای تخریب شده در ساختمان های قدیمی، بسیار مناسب است. همچنین دیوارپوش ها می توانند عملکرد حرارتی، آکوستیک و بهره از نور طبیعی را بهبود بخشنداز انواع معمول دیوارپوش ها می توان به پوشش رنگ، دیوارپوش، دیوارپوش چوبی، پوشش کاغذ دیواری در طرح ها و بافت های متنوع اشاره نمود. با استفاده از پوشش دیوار و صرف هزینه و زمان کمی برای طراحی و اجرای آن می توان فضایی منحصر به فرد و جذاب ایجاد نمود

 از دیوارپوش های داخلی متداول به موارد زیر می توان اشاره نمود :
۱-رنگ : این متریال دارای قدمتی بسیار بوده و تقریبا مکمل گچ می باشد. از ویژگی های رنگ می توان به سهولت در اجرا، قیمت مناسب، تنوع بسیار بالا، مقاومت در برابر رطوبت و گرد و غبار و... اشاره نمودولی دارای نقاط ضعفی چون عایق نبودن در برابر صوت و دما و عدم مقاومت در برابر ضربه می باشد. رنگ ها به دو دسته پلاستیک و روغنی تقسیم بندی می شوند.


۲-دیوارپوش چوبی : استفاده از چوب به عنوان دیوارپوش قدمتی به اندازه ساخت اولین کلبه های چوبی دارد.چوب به خاطر طرح و نقش و رنگ خاص خود آرامش و امنیت خاصی به فضا می بخشد. ولی امروزه به علت گران بودن قیمت و نیز محافظت از محیط زیست از چوبهای مصنوعی مانند  و... و یا دیوارپوش های با روکش های طبیعی یا مصنوعی بسیار استفاده می شود. این نوع دیوارپوش ها عایق صوت و دما بوده و در برابر ضربه مقاوم و نیز به راحتی و بدون نیاز به زیرسازی اساسی قابل نصب و اجرا می باشد.


۳-دیوارپوش سنگی : از دیوار پوش های پر مصرف در صنعت ساختمان بوده و به علت تنوع در طرح و رنگ و نوع بافت خیلی مورد استفاده قرار می گیرد. در فضاهای داخلی معمولا از سنگ های با ضخامت کم با تنوع بیشتر مانند سنگ های آنتیک، الماس تراشه، اسید شور و... استفاده می شود.

۴-دیوار  سلولزی : این نوع دیوارپوش به صورت گسترده با نام های تجاری متفاوت در بازار موجود بوده و تقریبا در اکثر فضاها از آن استفاده می گردد. اساس آنها تشکیل شده از الیاف مصنوعی - سلولز - رزین های ساختمانی و پیگمنت های مقاوم می باشند. از ویژگی های آن می توان به پوشانندگی سریع و کامل، تنوع در طرح و رنگ و عایق و صوت حرارت و... اشاره کرد.


۵-کاغذ دیواری : کاغذ دیواری به عنوان یکی از مصالح تزئینی داخلی ساختمان از مدتها قبل مورد استفاده بوده است و هم اکنون نیز در بسیاری از موارد به مصرف می رسد. کاغذ دیواری علاوه بر طرح های سنتی در طرح های چوب، پارچه، سنگ، آجر و نقش های دیوار نما نیز تهیه می شود. بسیاری از کاغذ دیواری ها با یک لایه چسب آغشته می شوند و آماده برای نصب هستند، کافی است قبل از چسباندن کاغذها را خیس کنند. کاغذ دیواری با کیفیت های گوناگون در درجه های مختلف تولید می شوند و بعضی انواع آن قابل تمیز کردن می باشند.


۶-دیوارپوش   pvc، پوششی دکوراتیو و مقاوم در برابر نفوذ آب و جذب آلودگی، بسیار بادوام و دارای قابلیت تمیز شوندگی است. به همین علت پوشش پی وی سی برای مکان های شلوغ و پر رفت و آمد که باعث تخریب زود هنگام پوشش دیوار و تولید آلودگی می شوند، بسیار مناسب است. دیوارپوش PVC در طرح ،بافت، رنگ و ابعاد گوناگون طراحی و اجرا می شود. همچنین روش ساخت نوین امکان چاپ طرح های متنوع بر روی دیوارپوش پی وی سی را فراهم می نماید. هزینه اولیه دیوارپوش پی وی سی نسبت به رنگ و یا کاغذ دیواری بیشتر است اما به علت دوام بالا و کیفیت ماندگار این پوشش در زمان طولانی نسبت به رنگ و کاغذ دیواری عمر مفیدی حدود ۱۰ سال داشته و در نهایت اقتصادی است. از مزیت های پانل پی وی سی می توان به تنوع در طرح و اجرای آسان بدون ایجاد هیچگونه درزی اشاره نمود. دیوارپوش پی وی سی هیچگونه محدودیتی برای استفاده ندارد و برای تمامی فضاها مانند آشپزخانه، حمام و یا اتاق پذیرایی، مکان های پر رفت و آمد مانند مدارس و همچنین فضاهای درمانی مانند بیمارستان بسیار مناسب است.


بررسی پوشش های سقف و دیوار
4/1 از 12 رای