پنل شاسی آسانسور داخل کابین و طبقات

  • 8 مهر 1397
  •    
  • نویسنده: نویسنده طراحان سازه
پنل شاسی آسانسور داخل کابین و طبقات

پنل شاسی آسانسور وظیفه فرمان دهی آسانسور جهت حرکت کابین را با توجه به انتخاب موقعیت طبقه مورد نظر عهده دار است که در داخل کابین و همچنین در طبقات (کنار در طبقات) مورد استفاده قرار می گیرد.

برای هر آسانسور به ازای هر طبقه  و هر ایستگاه باید یک شاسی وجود داشته باشد (به جز آسانسورهای خاص) پنل شاسی طبقات باید  دارای یک دکمه فشاری جهت اخطار، نمراتور و دو فِلِش جهت تشخیص حرکت کابین به سمت بالا و پایین است.به مجموعه کلیدهایی که جهت کنترل حرکت کابین، بررسی وضعیت کلی آسانسور (نشان دهنده های جهت و نمراتور)، زنگ خطر و استُپ اضطراری و... بر روی پنل خاص درون کابین آسانسور قرار دارد،  شاسی داخلی  کابین می گویند. پنل شاسی های داخل  آسانسور به صورت تمام قد و نیم قد تولید می گردد.

پنل شستی آسانسور از دو بخش تشکیل شده است :

۱-شاسی های احضار در داخل کابین ها در کنار درب طبقات آسانسور قرارمی گیرند و وظیفه آن حرکت کابین با توجه به موقعیت طبقه مورد نظر است.که به دونوع توکار و روکار داخل کابین و طبقات تقسیم میشود.
۲-شاسی طبقات دارای یک کلید برای احضار و یک صفحه نمایشگر است که جهت حرکت کابین و موقعیت کابین رانشان میدهد.

از روش های ساده برای بهبود بخشیدن به عملکرد  سیستم حمل و نقل افراد در ساختمان های بلندمرتبه استفاده از چندین آسانسور در کنار هم و بهره جستن از شاسی های احضار جهت دار است.

در این روش با استفاده از سیستم مدیریت یکسان آسانسور، پردازش گر اصلی آسانسورها باتوجه به این که  احضار از کدام طبقه  صورت گرفته و  در جهت حرکت موردنظر احضارکننده، نزدیکترین کابین به طبقه موردنظر ارسال می کند.

انواع شستی آسانسور :

انواع پنل شاسی آسانسور از لحاظ عملکرد :

۱ - شستی با دکمه های لمسی از جنس شیشه یا استیل :

شستی های لمسی استیل از نوع شیشه ای جدیدتر هستند و مقامت بیشتری را در تحمل ضربه دارند.

۲- شاسی با دکمه های فشاری از جنس استیل یا ترکیب آن با پلاستیک :

این نوع شستی ها دارای دکمه های فشاری هستند و بیشترین استفاده را در آسانسور ها دارند.

 ۳- احضار کابین آسانسور با کارت یا شماره رمز و اثر انگشت :

نوع جدیدی از احضار کابین، استفاده از کارت های RFID، رمز و یا اثر انگشت است. از تمامی این روش ها برای محدود کردن دسترسی افراد به آسانسور استفاده میشود که میتوانند در طبقات و یا بر روی پنل داخل کابین نصب گردد. این سیستم میتواند یک، چند و یا تمامی طبقات را برای افراد مختلف مجاز یا محدود نماید.

 

پنل شاسی کابین اسانسور  نیز شامل: به تعداد طبقات، شاسی احضار یا یک صفحه کلید برای ثبت طبقه مقصد، کلید فن ،کلید خطر و کلید DO به همراه یک صفحه نمایشگر که جهت حرکت موقعیت کابین یا پیام هایی مانند داشتن اضافه بار را نشان بدهد، دارد.


شاسی طبقات شامل کلید احضار و صفحه نمایشگر می باشد.


پنل شاسی آسانسور داخل کابین و طبقات
3/5 از 18 رای