پله استیل و اجزا تشکیل دهنده آن

  • 18 شهریور 1397
  •    
  • نویسنده: نویسنده طراحان سازه
پله استیل و اجزا تشکیل دهنده آن

پله استیل هم یکی از دیگر سازه های استنلس استیل میباشد که به جای پله های آهنی برای ساختمان های شیک و مجلل استفاده میشود.البته بعضی از پله ها باید حتما از جنس استنلس استیل باشند(پله استخری استیل،پله استیل حیاط،پله استیل ویلا و…..)زیرا بعضی از مکانها بسیار مرطوب میباشند و همین رطوبت باعث خرابی و زنگ زدگی پله با جنس چوب یا آهن میشود.که در طراحی پله استیل واجرای پله استیل در این اماکن این مشکل را کاملا برطرف میکند.شاید شما مدیر یک فروشگاه یا کافه یا هر مکان پر رفت و آمد دیگری باشید که تمیز بودن و براق بودن و همینطور بهداشتی بودن مکان برایتان اهمیت زیادی دارد.پله استیل به خوبی به تمام این سلیقه شما جامه عمل میپوشاند زیرا تقریبا نیازی به تمیز کردن هر روزه آن نیست و بسیار بهداشتی میباشد.

 

مزایا پله استیل :

۱-بادوام و شکیل و زیبا و طول عمر بالا

۲-ضد زنگ و مقاوم در برابر عوامل جویی باران و برف و اشعه خورشید

۳-سهولت در نصب و اجرا

۴-بدون نیاز به رنگ

۵-پله استیل ضد زنگ است.

۶-قابلیت بازیافت را دارد.

۷-ضد حریق و سوختن می باشد.

۸-تنوع رنگ و طرح دارد.

۹-زمان نصب کمتری در مقایه با پله های آهنی و چوبی دارد.

۱۰-ضد خش است.

۱۱-به راحتی براق و تمیز می شود.

۱۲-قابلیت هماهنگی با دکوراسیون را دارد.

می توان زیر پله استیل را طراحی کرد تا از فضا بهترین استفاده کرده شود.

 

انواع پله استیل :

۱-پله استیل مارپیچ یا حول محور :

در این نوع از پله استیل کف پله ها به دور یک لوله استیل که  سایز آن  ۷۶ یا ۱۰۰ میلی متر می باشد وصل میشوند به اینصورت که لوله استیل در وسط ثابت و کف پله ها بصورت جوش و یا بصورت پیچ به آن متصل میگردد، جنس کف پله ها با توجه به سلیقه و نیاز مشتری می تواند انواع مختلفی مثل چوب، شیشه، لمینت و... باشد، این نوع از پله ها بیشتر در جاهایی استفاده میشود که فضای کمی برای نصب پله دارند.


۲-پله استیل رفت و برگشتی

پله های استیل رفت و برگشتی در دو نوع با پاگرد و بدون پاگرد عرضه میشوند، در کف پله های رفت و برگشتی از پروفیل استفاده میشود،  در کف پله های استیل رفت و برگشتی از شیشه لمینت بصورت فیتینگی داخل کلاف پروفیل جایگذاری میشود استفاده میکنند. پله استیل راسته بخاطر حجم زیادی که میگیرید در جاهایی استفاده میشود که فضای زیادی برای اجرا داشته باشند


۳-پله استیل راسته 

شاید بتوان پله استیل راسته را نوعی از پله استیل رفت و برگشتی دانست با این تفاوت که در پله استیل راسته از پاگرد نمی توان استفاده کرد. پله استیل راسته را می توان با شاسی های ثابت، کپسولی و اسپایدری نصب کرد، در این نوع  از پله های استیل از پروفیل ۸۰*۴۰ استفاده میشود که بصورت راسته قرار میگیرد و کف پله ها با پروفیل های یا ۳۰*۳۰ بصورت تک به تک روی آن نصب می گردد


۴-پله استیل کپسولی 

در پله های استیل کپسولی کفی و شاسی در کارگره تولید میشود و در محل نصب با پیچ و مهره اسمبل میشود. این نوع از پله استیل هم بصورت راسته و هم بصورت گرد استفاده میشود در این نوع از پله هم از کف پله استیل و هم کف پله آهنی استفاده میشود.پله های استیل کپسولی را هم بصورت راسته می توان نصب کرد و هم بصورت اریب ،نصب اریب از آنجا جهت که فضای کمتری را اشغال می کند مناسب تر می باشد.


تمامی پله های استیل  ویژگی های متنوع بسیار جذابی دارند و از کیفیت بسیار بالایی نیز  برخوردار هستند و بدلیل اینکه این پله ها دست ساز و مهندسی ساز هستند می توانند در سایز ها و انواع مختلفی با توجه به نیازو فضای مشتری تولید گردند و هیچگونه محدودیتی از نظر فضا و... ندارند این نوع از پله استیل سبک جدید و زیبایی را در فضای شما پدید می آورد یکی از مهمترین قسمت های ساخت پله استیل انتخاب سبک و طراحی درست پله استیل است.

پله استیل و اجزا تشکیل دهنده آن
5 از 4 رای