نرده استیل در صنعت ساختمان

  • 22 مرداد 1397
  •    
  • نویسنده: نویسنده طراحان سازه
نرده استیل در صنعت ساختمان


نرده یا حفاظ فلزی دیوار حیاط  یکی از بهترین راه های ایمن سازی و مشخص کردن محدوده اطراف خانه است. در بین فنس های دیواری مدل های آهنی بیشترین طرفدار را دارند. شاید این محبوبیت زیاد آهن بخاطر استحکام و دوام زیاد این عنصر باشد. کاربرد اصلی حفاظ فلزی کشیده شده در اطراف خانه همانطور که در ابتدا گفتیم اولا بخاطر مشخص شدن محدوده مالکیت است و ثانیا از خانه در برابر ورود افراد ناشناس به فضای داخل حیاط حفاظت می کنند. به همین دلایل ایمنی است که بیشتر افراد ترجیح می دهند از مدل  فنس های قوی و مستحکم که بعضا در قسمت بالایی نوکی تیز مانند سر نیزه یا چاقو دارند استفاده کنند.

نرده ها می توانند جلوی حادثه را بگیرند. با توجه به محلی که ازنردهاستفاده می شود می تواند کاربرد متفاوتی داشته باشد. نرده انواع متفاوتی دارد امروزه متداول ترین نوعنرده ها نرده استیل می باشد.

از مزایای نرده و تجهیزات استیل می توان موراد زیر را نام برد:

۱-ضد زنگ و زد خش بودن

۲-استحکام بسیار زیاد

۳-زیبایی چشم نواز

۴-عدم نیاز به رنگ زدن

۵-عدم کهنگی در مرور زمان

۶-دارای سطح صاف و صیقلی که به راحتی تمیز و براق می شود

۷-مقاوم در مقابل محیط های اسیدی و قلیایی

۸-مقاوم در مقابل تابش خورشید، گرما، سرما، برف و باران بدون تغییر در رنگ و شکل


کاربرد نرده استیل :

۱-نرده تراس


نرده تراس یا نرده استیل تراس برای جلوگیری از سقوط افراد از تراس استفاده می شود. در نرده تراس می تواند از استیل ۲۰۱ و یا ۳۰۴ استفاده نمود. نرده تراس به دلیل استفاده از استیل در آن، علاوه بر افزایش ایمنی، جلوه زیبایی به نمای ساختمان و تراس می دهد. نرده تراس برای حفظ ایمنی و به عنوان جان پناه در تراس نصب می گردد. که می تواند علاوه بر ایجاد حفاظ در ایجاد کردن دکوراسیون و زیبایی در تراس ها نیز مورد استفاده واقع شود


۲-نرده راه پله


پله به عنوان راه ارتباط دهنده بین دو سطح مورد استفاده می باشدکه، پله در ساختمان ها برای ارتباط دادن و مسیر انتقالی بین دو طبقات محسوب می شود و به دلیل اینکه در ارتفاعات بالاتر باید ایمنی و امنیت افراد استفاده کننده از پله ها تامین شود باید از نرده راه پله استفاده شود. تا از بروز هرگونه خطر احتمالی از قبیل پرت شدن افراد مسن و کودکان که توانایی کمتری در کنترل خود داردند، نهایت جلوگیری به عمل آید. زیرا پرت شدن و افتادن از پله ها مخصوصا در طبقات بالاتر که ارتفاع بیشتری را در بر می گیرد و عواقب جبران ناپذیر بیشتری را نیز در بر می گیرد. به همین دلیل برای مراقبت از جان افراد طبق مقررات ملی ساختمان باید از نرده راه پله استفاده گردد

هزینه اولیه نصب نرده راه پله بسیار کمتر از هزینه ایجاد خطرات احتمالی با وقوع حوادث پرت شدگی و... از راه پله می باشد که می توان با صرف هزینه بسیار ناچیزی از هزینه های مالی و روانی که می تواند با سقوط افراد از پله ها ایجاد شود کاملا جلوپگیری شود. امروزه شکیل ترین و پر استفاده ترین نرده راه پله نرده استیل می باشد.  

 

۳-نرده استیل بالکن:

برای ایجاد حفاظ و تامین ایمنی بالکن نیاز است که از حفاظ استفاده نمود. نرده استفاده شده به عنوان حفاظ در بالکن می تواند به صورت فلزی باشد. بر اساس سلیقه و نیاز میتوان از انواع فلز ها استفاده کرد ولی استفاده از فلز فولاد زد زنگ که به نام استیل شناخته می شود که عناصر آلیاژی دیگری به منظور افزایش خواص و ساختار شکل و مقاومت به فولاد اضافه می نمایند، بسیار کاربردی تر و اصولی تر می باشد و دلیل این تاکید در استفاده از نرده فلزی بالکن از جنس استیل مقاومت و سختی بسیار بالا در برابر ضربه و تحمل وزن می باشد و در برابر هوا، رطوبت و آب مقاوم بوده و زنگ زدگی و خوردگی در نرده فلزی بالکن  ایجاد نمی شود.  



نرده استیل در صنعت ساختمان
4/9 از 16 رای