پنجره دوجداره کشویی، مزایا و معایب آن کدامند؟

  • 7 فروردین 1399
  •    
  • نویسنده: نویسنده طراحان سازه
پنجره دوجداره کشویی، مزایا و معایب آن کدامند؟

با توجه به گستردگی روزافزون استفاده از درب و پنجره های دوجداره و سه جداره که هریک دارای مزیت های متفاوتی  از قبیل عایق صوتی، عایق حرارتی، استحکام، چگالی مواد اولیه عالی و … می باشد که در حال حاضر پنجره دوجداره کشویی جزء پرطرفدارترین مدل های درب و پنجره یو پی وی سی و بهترین مدل پنجره دوجداره می باشند.

پنجره دوجداره کشویی در دو نوع تک ریل و دو ریل موجود می باشند . لنگه های بازشو در پنجره کشوییِ تک ریل از یک طرف چپ یا راست باز می شود، اما پنجره کشویی دو ریل ممکن است از دو سمت باز شود. در مواردی که می خواهیم پنجره ها فضای کمتری را به هنگام باز کردن اشغال کنند و یا مزاحمتی برای پرده به هنگام باز کردن ایجاد نکند از پنجره کشویی (پنجره ریلی) استفاده می کنند.

مزایای پنجره دوجداره کشویی 

۱-سهولت در باز و بسته شدن در و پنجره

۲-قابلیت استفاده در فصاهای کوچک و محدود و زیبایی ظاهری

۳-دارای قابلیت باز و بسته شدن آسان

۴-مناسب برای فضاهای کوچک

۵-عایق بندی مناسب

۶-جلوگیری از ورود گرد و غبار و آلودگی

۷-امکان نصب انواع پرده زبرا و پرده کرکره بر روی آن

 

 


معایب پنجره دوجداره کشویی

۱-محدودیت عرض بازشو برای پنجره هایی با عرض بیشتر از ۴ متر و کمتر از ۷۰ سانتی متر امکان استفاده از این بازشوها وجود ندارد و همچین عدم استفاده از توری پنجره در این نوع پنجره وجود دارد.

۲-این مدل پنجره به دلیل قابلیت باز و بسته شدن آن به صورت ریلی نسبت به دیگر مدل های پنجره دوجداره از چفت و بست کمتری برخوردار می باشد و از نظر عایق بندی ضعیف تر از دیگر انواع پنجره دوجداره می باشد از این رو برای مناطقی که دارای آلودگی بیشتری هستند مناسب نمی باشد.

۳- پنجره دوجداره کشویی به دلیل دارا بودن قابلیت حرکت ریلی درب های خود، در ابعادی که دارای عرض بالای ۲ متر و کمتر از ۷۰ سانتی متر هستند، نمی توان استفاده نمود.

۴- پنجره دوجداه کشویی به خاطر پروفیل موجود در آن، نسبت به پنجره کشویی آلومینیومی سنگین تر هستند.

۵-محدودیت و عدم استفاده از توری پنجره از معایب پنجره دوجداره کشویی محسوب می گردد.

۶-نظافت پنجره دوجداره کشویی بدلیل اینکه لنگه ها در هنگام باز شدن روی هم قرار می گیرد، سخت تر از پنجره های لولایی می باشد.

پنجره دوجداره کشویی، مزایا و معایب آن کدامند؟
3 از 2 رای