شیشه رفلکس و مزایای استفاده از آن

  • 7 شهریور 1397
  •    
  • نویسنده: نویسنده طراحان سازه
شیشه رفلکس و مزایای استفاده از آن

شیشه رفلکس به عنوان یکی از شیشه های با تقاضا بالا در بازار شناخته شده می باشد تنوع رنگی و مزیت های موجود در شیشه رفلکس باعث شده است این شیشه به عنوان یکی از اولین انتخاب ها برای پنجره در نظر گرفته شود البته این شیشه تنها در پنجره استفاده نمی شود در برخی از موارد از شیشه رفلکس برای بالکن استفاده می شود و حتی لقب شیشه رفلکس بالکن نیز به آن داده می شود.

مزایا :

۱-شیشه های رفلکس عدم دید ناظر بیرونی در روز می باشد یعنی حتی اگر پرده ها کنار باشد کسی نمی تواند از بیرون داخل را مشاهده کند.حفظ حریم داخلی خانه با استفاده از شیشه رفلکس.

۲-شیشه رفلکس یکی دیگر از مزیت های شیشه های رفلکس بازتاب نور مستقیم خورشید و کاهش ورود گرمای تابستان به داخل است.
 دارای زیبایی بسیار بالایی می باشد

۳-این نوع از شیشه های اشعه های رادیواکتیو را نیز دریافت میکنند

۴-بازتاب نور در شیشه های رفلکس در تابستان هنگامی که آفتاب به صورت مستقیم به این شیشه برخورد کند بازتاب داده می شود و گرمای آفتاب به داخل محیط وار نمی شود.

۵-تنوع بالا رنگی در شیشه های رفلکس

 

معایب شیشه های رفلکس :

۱-کاهش نور ورودی به داخل ساختمان با توجه به رنگ شیشه.

۲-تغییر دید ناظر از داخل ساختمان به بیرونمی باشد.

 .

انواع شیشه های رفلکس :

شیشه دوجداره رفلکس:

این نوع شیشه به طور معمول از دولایه شیشه که یکی شیشه شفاف و دیگری شیشه رفلکس می باشد، ساخته می‌شود. محاسبات انجام شده نشان می دهد میزان نور و گرمای عبوری از شیشه دوجداره رفلکسبه ترتیب برابر ۶۱ درصد و ۶۳ درصد می‌باشد  .



شیشه رفلکس دوجداره سوپرسیلور(فقط رنگ نقره‌ای):

نوعی از شیشه رفلکس می‌باشد که دارای مشخصه منحصر به ‌فردی می باشد. این مشخصه سبب می گردد شیشه رفلکس دوجداره سوپرسیلور در فضاهایی با نور کم عملکرد مناسبی داشته باشد. دلیل این موضوع هدایت نور خورشید تا میزان ۱۰۰ درصد به فضای داخل ساختمان می باشد.

 


تفاوت و تشابه‌های شیشه رفلکس و شیشه رنگی:

ویژگی‌های شیشه‌های رفلکس را می‌توان با شیشه‌های رنگی مقایسه کردشیشه‌های رفلکس دوجدارههمانند شیشه‌های رنگی انواع ۴+۴ و ۶+۴ دارند که فضای بین آنها بسته به نوع پروفیل مورد استفاده، ۱۶، ۲۰ و… میلی متر می باشد و در رنگ‌های مختلف اعم از سبز، آبی، برنزی، نقره‌ای و طلائی تولید می‌شوند. تفاوت این شیشه‌ها با شیشه‌های رنگی به میزان رفلکس نور و تفاوت در داشتن دید از محیط داخل ساختمان در طول روز و شب مربوط می‌شود.  .


 

 

شیشه رفلکس و مزایای استفاده از آن
4/8 از 28 رای