راهنمای خرید توالت فرنگی مناسب

  • 25 فروردین 1398
  •    
  • نویسنده: نویسنده طراحان سازه
راهنمای خرید توالت فرنگی مناسب

توالت فرنگی ،  از تجهیزات بسیار ضروری در سرویس بهداشتی خانه های امروز است. در دسترس بودن یک توالت فرنگی خوب یک نیاز غیر قابل انکار برای تمام افراد است. خرید این وسیله بر اساس معیارهایی نظیر جنس، ابعاد، مشخصات فنی و نحوه نصب صورت می گیرد و سازندگان این وسیله ضروری سعی می کنند با در نظر گرفتن تمام معیارها یک محصول با کیفیت در اختیار مشتریان قرار دهند. هنگام تکمیل سرویس بهداشتی خانه های نوساز، خرید یک توالت فرنگی مناسب باید در لیست اولویت ها قرار گیرد. اگر انتخاب این المان ضروری با دقت و بر اساس بهترین کیفیت صورت گیرد سالیان سال بدون هیچ مشکلی می توان از آن استفاده نمود. مدل های متنوعی از توالت فرنگی در بازار می باشد که توسط طراحان و سازندگان تجهیزات بهداشتی ساخته و با برندهای متفاوت عرضه شده اند.

 

انواع توالت فرنگی از نظر ساختار طراحی :

به طور طبیعی بسیاری از توالت های فرنگی مصرف کنندگان خاصی دارند درحالی که برخی دیگر به صورت انبوه و برای استفاده بسیاری از افراد تولید می شوند. نگاهی به لیست زیر بیندازید تا ببینید کدام نوع توالت فرنگی برای شما مناسب است.

به طور کلی دو طراحی اصلی برای توالت فرنگی وجود دارد.

۱-توالت فرنگی دیواری


 توالت فرنگی های دیواری یا وال هنگها، امروزه به لحاظ ساختاری از اقبال بیشتری نسبت به توالت فرنگی های معمولی یا زمینی برخوردار هستند. زیرا علاوه برزیبایی، از حجم و ابعاد کوچکتری نسبت به توالتهای زمینی برخوردارهستند که این امر فضای بیشتری از سرویس را برای ترافیک سرویس در اختیار شما قرار خواهد داد. مخزن این گونه از توالت فرنگی ها، در دوران ساخت در داخل دیوار سرویس بهداشتی قرار گرفته و این توالت ها بر روی شاسی مخزن پیچ می گردند. بنابراین شما فقط کاسه توالت را در سرویس مشاهده میکنید. سیستم تخلیه از طریق سیفون قرار گرفته در دیوار و از روی کلیدهای قرار گرفته بر روی دیوار صورت می پذیرد. .

 

۲-توالت فرنگی زمینی :

توالتهای فرنگی زمینی به ۳ دسته تقسیم میگردند :

الف -توالتهای فرنگی زمینی یک تکه :


توالت فرنگی های یک تکه به توالت فرنگی هایی گفته میشود که مخزن و پن به صورت یک تکه قالب گیری شده اند. لذا به لحاظ ساختاری از وزن بیشتری برخوردار خواهند بود و لوله فاضلاب از جنس سرامیک ساخته شده و معمولا قطر این لوله ۶ سانتیمتر است. اغلب توالتهایی که آکس ثابت دارند در این گروه قرار دارند. آکس فاصله مرکز لوله خروجی فاضلاب تعبیه شده بر روی زمین از دیوار پشت توالت فرنگی می باشد.

 

ب-توالت فرنگی زمینی دو تکه :

توالتهای فرنگی دوتکه غالبا توالتهای اروپایی هستند که مخزن و پن به صورت جدا گانه از هم قرار دارند و در موقع نصب به یکدیگر نصب میگردند. به این لحاظ این نوع از توالت فرنگی ها فضای کمتری را اشغال میکنند و قطر لوله فاضلاب خروجی آنها معمولا ۱۰ سانتیمتر است. اغلب توالت فرنگی هایی که آکس های متغییر دارند در این این گروه قرار دارند. معمولا این توالت فرنگی ها از آکس ۱۰ سانتیمتر الی ۳۳ سانتیمتر قابلیت نصب دارند.

 

ج-توالت فرنگی زمینی بک تووال :

توالت فرنگی بک تو وال به نوعی از توالت فرنگی گفته می شود که فلاش تانک آن بصورت مخفی داخل دیوار قرار دارد و پن توالت فرنگی روی زمین و به دیوار اتصال دارد. مزیت توالت بک تو وال اشغال فضای کمتر، زیبایی بیشتر و نیز بهداشت بالاتر نسبت به فرنگی های معمول می باشد.

توالت فرنگی های یک تکه گران قیمت تر هستند و نصب شان آسان تر از مدل دو تکه است اما تمیز کردن آن ها به خاطر داشتن شکاف کمتر راحت تر است. ولی از نظر عملکردی هر دو تقریبا یکسان هستند.

 

تخلیه و شستشو توالت فرنگی :

توالت فرنگی اولیه شستشو با تخلیه گردابی آب از مخزن صورت می گرفت که البته تخلیه به صورت کامل انجام نشده و مشکلات بسیاری را ایجاد میکرد. از این رو در سری های جدید دیگر از این روش برای تخلیه توالتها استفاده نمیشود.به طورکلی تخلیه توالتهای فرنگی یا به صورت شستشوی کاسه از محظفه های تعبیه شده که اصطلاحا ریم نامیده می شود و یا بصورت شستشوی جت صورت می پذیرد. در هر دو روش آب از مخزن به وسیله مکانیزم تعبیه شده در مخزن از شبکه های تعبیه شده در نواحی فوقانی پن توالت فرنگی تخلیه و علاوه بر شستشوی کامل کاسه، فشار مناسب جهت تخلیه را نیز تامین میکند.

 

راهنمای خرید توالت فرنگی مناسب
5 از 8 رای