حوله خشک کن و کاربرد های دیگر آن

  • 12 شهریور 1397
  •    
  • نویسنده: نویسنده طراحان سازه
حوله خشک کن و کاربرد های دیگر آن

حوله خشک کن ها نوعی از رادیاتورها هستند که اغلب در فضا حمام و یا سرویس های بهداشتی نصب می شوند و علاوه بر گرم کردن فضای حمام به عنوان یکی از لوازم دکوری هم شناخته می شوند، چرا که ظاهر آن ها با رادیاتور های معمولی تفاوت دارد و زیبا تر هستند. این وسیله به گونه ای طراحی گردیده که به راحتی قابل نصب بر روی دیواری می باشد. از حوله خشک کن ها می توان برای خشک کردن حوله ها، دستمال ها و لباس های کوچک استفاده کرد.

مزایا :

۱-حوله خشک کن ها محدود به حمام نسیتند.از این دستگاه ها در آشپزخانه، ورودی ساختمان، انباری ها، زیر زمین یا حتی در اتاق خواب نیز استفاده کرد. 

۲-این سیستم ها بسته به مکانیسم عملکرد و نوع سیستم گرمایشی مرکزی، می توانند دارای ابعاد، اشکال و جنس های مختلفی باشند که دست کاربر را برای تغییر و بهبود دکوراسیون داخلی ساختمان باز می گذارد

۳-علاوه بر خشک کردن حوله، لباس ها و منسوجات، با کنترل مرتب و دقیق رطوبت و درجه حرارت، از ایجاد کپک و قارچ ناشی از رطوبت در حمام و آشپزخانه و … جلوگیری می نماید.

۴-می توانید با نصب این وسیله به جای رادیاتور در اتاق های کوچک، در مصرف انرژی و هزینه های مربوط به آن صرفه جویی نمایید.

۵-علاوه بر طبقه بندی های مذکور، حوله خشک کن ها در انواع ایستاده و دیوارییا نصب شده به کف نیز طراحی و ساخته می شوند. البته مدل های هیدرونیکی به دلیل اتصال به لوله کشی قابلیت حالت ایستاده را ندارند و حتماً باید به کف یا دیوار نصب شده باشند.

 

اجزای تشکیل دهنده حوله خشک کن ها

رادیاتور حوله خشک کن  از لوله های تشکیل شده است که در میان لوله ها آب گرم در گردش است و تبادل حرارت بین لوله ها و محیط سبب گرم شدن محیط حمام و یا سرویس های بهداشتی میشوند. مزیت حوله خشک کن ها این است که همزمان با گرم کردن حمام و یا سرویس بهداشتی، رطوبت موجود در آن را نیز از بین میبرند.

نحوه کار :

گرمای مورد نیاز خود را عموما از آبگرم موجود در سییستم گرمایش ساختمان که میتواند موتورخانه مرکزی و یا پکیج باشد تامین نماید. در واقع انتخاب نوع مناسب حوله خشک کن ها بر اساس سیستم های گرمایشی ساختمان تعیین می شوند.

انواع حوله خشک کن ها بر اساس جنس :

حوله خشک کن ها از نظر جنس به انواع حول خشک کن های شیشه ای، آلومینیومی و فولادی یا همان استیل طبقه بندی می شوند.

۱- شیشه ای :


این نوع حوله خشک کن ها دارای بدنه ای تقریبا شفاف هستند و از انواع شیشه های حرارتی در ساخت آن ها استفاده می شود، این نوع حوله خشک کن ها به نسبت دیگر انواع آن دارای وزن سبک تری هستند و مدت زمان نصب آن ها هم به نسبت بقیه انواع آن کمتر است. حوله خشک کن های شیشه دارای تنوع رنگی زیادی هستند.

۲- آلومینیومی :


همان طور که از نام آن ها پیدا است در ساخت این نوع حوله خشک کن ها از ورقه های آلومینیومی استفاده شده است که مزیت این نوع حوله خشک کن ها به نسبت حوله خشک کن های فولادی وزن سبک تر آن است و البته فراموش نشود که قیمت خرید مدل های آلومینیومی کمتر از مدل های استیل و فولادی آنها است.

۳- استیل (فولادی) :


این نوع حوله خشک کن ها معمول ترین نوع حوله خشک کن هستند و در ساخت آن ها از فولاد ضد زنگ استفاده می شود که کمی به نسبت دیگر انواع سنگین تر و مدت زمان بیشتری هم برای نصب زمان می برند.

حوله خشک کن بر اساس اندازه محیط حمام دارای لوله های متعددی می باشند که برای حمام های کوچک معمولا ۸ لوله ای کافیست وبرای حمام های بزرگ ۱۴ لوله را می توان انتخاب کرد. امروزه در بازار حوله خشک کن رقابت زیادی بین نوع جنس و کشور سازنده برقرار می باشد. اگر می خواهید از حوله خشک کن ها در دکوراسیون حمام تان استفاده کنید باید به این نکته توجه کنید که اگر نوع رنگ نخورده آن را تهیه کنید ممکن است بعد از مدت کوتاهی با زنگ زدگی آن ها مواجه شوید پس بهتر است کاملا در موقع خرید به جنس و رنگ آن ها توجه کنید.

 

حوله خشک کن و کاربرد های دیگر آن
4/7 از 3 رای