باربیکیو مدرن و انواع آن

  • 4 اردیبهشت 1398
  •    
  • نویسنده: نویسنده طراحان سازه
باربیکیو مدرن و انواع آن

ویلاهایی که امروزه ساخته می شوند دارای تجهیزات ایده آلی می باشند که آرامش و راحتی را برای ساکنین به ارمغان می آوردخانه های ویلاییمجهز به باغ و فضای سبز امکانات بی نظیری دارند که با استفاده از انها می توان لحظاتی خوش برای خود و خانواده به وجود آورد. یکی از امکاناتی که در فضای باغ, آلاچیق و حیاط ویلاها مورد استفاده قرار می گیرد باربیکیو است. باربیکیو یک گزینه عالی برای حیاط ویلا می باشد و با استفاده از آن می توان پخت و پز و کباب مواد غذایی مانند گوشت را بر روی حرارت در فضای باز انجام داد و از حضور در هوای آزاد لذت برد.   

باربیکیو، نوعی کباب پز که در فضای باز مانند باغ، ویلا، بالکن و حیاط خلوت از آن استفاده می شود،. در واقع باربیکیو یک روش پخت است که با قرار دادن انواع مواد غذایی مانند گوشت بر روی حرارت در فضای باز ایجاد می شود. منبع تامین حرارت در باریکیو زغال، اجاق گاز برقی یا گازی و چوب می باشد که به صورت زغال داغ یا میله های برقی در باربیکیو وجود دارد.

امروزه طراحی دکوراسیون حیاط و دکوراسیون بالکن و پشت بام از اهمیت زیادی برخوردار شده است و شما می توانید برای آسایش و راحتی اعضای خانواده تان در قسمتی از فضای باز آلاچیق و باربیکیو زیبایی را طراحی کنید  .

 

انواع باربیکیو

همان طور که گفته شد، باربیکیو نوعی کباب پز بوده و تفاوت زیادی با کباب پز های معمولی دارد و دارای انواع مختلفی هستند که با توجه به نوع تقسیم بندی، تنوع زیادی دارند. اما به صورت کلی باربیکیو در چند گروه مختلف طبقه بندی می شوند که شامل موارد زیر می باشد.

باربیکیو ذغالی

این مدل از جز، پر طرفدار ترین نوع باربیکیو بوده و دلیل آن هم این است که اکثر افراد علاقه زیادی به درست کردن کباب بر روی ذغال دارند و همین مسله باعث شده باربیکیو ذغالی در شمار محبوب ترین باربیکیو ها قرار بگیرید. اما شایان ذکر است که در زمان خرید باربیکیو ذغالی باید نکاتی را رعایت کنید تا بتوانید خرید مناسبی را داشته باشید.

۱-قبل از خرید باید نیاز سنجی انجام شود و با توجه به نیاز های فعلی و احتمالی آینده خرید خود را انجام داد.

۲-ابتدا حداقل و حداکثر ابعاد و اندازه ای که برای بابیکیو در نظر دارید را مشخص کرده و بر طبق آن باربیکیو ذغالی مناسبی را خریداری کنید.

۳-بهتر است بدایند که باربیکیو ذغالی هم به صورت ثابت و هم به شکل قابل حرکت می باشد و در زمان خرید باید مشخش کنید که می خواهید باربیکیو به صورت ثابت قرار بگیرید یا امکان جابجا کردن آن هم وجود داشته باشد.

۴-از آنجایی که باربیکیو ذغالی انواغ مختلفی دارد، پیشنهاد می کنیم قبل از اینکه اقدام به خرید نمایید، در مورد انواع باربیکیو ذغالی اطلاعات کافی را کسب کرده تا بتوانید خرید موفقی داشته باشید .

۵-در زمان خرید باربیکیو باید برندی را انتخاب کنید که متناسب با سطح رضایت مندی شما باشد. به همین خاطر قبل از خرید درباره انواع برند های باربیکیو ذغالی اطلاعات کسب نمایید.


انواع باربیکیو یا کباب پز :

۱-باربیکیو گازی :


یکی از پر کاربرد ترین نوع باربیکیو در جهان گازی می باشد و عمده ترین سوختی که در طراحی و ساخت این نوع باربیکیو استفاده می شود، گاز مایع یا  به گاز شهری وصل میگردد و می توان گفت که برای خانه های امروزی استفاده از باربیکیو گازی مناسب تر است، زیرا از این مدل باربیکیو ها می توان در محیط هایی مانند حیاط، تراس و پشت بام با اطمینان خاطر استفاده نمود و چون نسبت به سایر باربیکیوها آسان تر تمیز می شود، طرفدار بیشتری خواهند داشت. البته شایان ذکر است که باربیکیو گازی می تواند ساختار های مختلفی مانند آجری، سنگی، چدنی و استیل داشته باشد .

۲-باربیکیو آجری :


وجود یک محفظه در کباب پز آجری باعث می شود تا گرد و غباری که از سوختن ذغال یا چوب ایجاد می شود، پخش نشود. از این رو استفاده از باربیکیو آجری در بالکن و حیاط خلوت امکان پذیر خواهد بود.

۳-باربیکیو سنگی :


باربیکیو سنگی نوع متفاوتی از کباب پز می باشد که می توان متناسب با نوع محوطه یا فضای بازی که در اختیار دارید، نمونه ای خاصی را انتخاب کنید. می توان از باربیکیو سنگی با جنس گابیون استفاده نمود، دلیل آن هم این است که چهره خاص و منحصر به فردی را به فضای آلاچیق می بخشد.


 

باربیکیو مدرن و انواع آن
3/4 از 10 رای