آسانسور پاناروما یا کابین شیشه ای

  • 9 فروردین 1399
  •    
  • نویسنده: نویسنده طراحان سازه
آسانسور پاناروما یا کابین شیشه ای

آسانسورهای پاناروما آسانسورهایی هستند که قسمتی از کابین آن‌ها شیشه‌ای بوده و معمولاً در نمای ساختمان یا در مرکز ساختمانی که دارای محوطه داخلی وسیع می‌باشد نصب می‌شود. آسانسور پاناروما دارای تنوع بسیار زیادی درزمینهٔ طراحی بوده که نه‌تنها معمار را در طراحی خود محدود نمی‌نماید، بلکه ایده‌های متنوعی را ارائه می‌کند. آسانسورهای پاناروما معمولاً با دو سیستم کششی و هیدرولیک نصب می‌گردند که هرکدام در شرایطی مزیت‌هایی بر دیگری دارند.

مزایای استفاده از آسانسور پاناروما

  • زیبایی طراحی معماری ساختمان
  • تنوع زیاد درزمینهٔ طراحی
  • ایمنی افراد داخل کابین


جنس شیشه مورداستفاده آسانسور، از لمینیت است که در برابر ضربه و تحمل فشار از قدرت بالایی برخوردار بوده و در هنگام وقوع زلزله و حوادث طبیعی و غیرطبیعی، شیشه آسیب جانی وارد نمی‌نماید؛ زیرا در ساختار شیشه لمینیت از نوعی تلق استفاده‌شده که در هنگام شکست شیشه مانع از ریزش و پاشیدن آن می‌شود. اگر شیشه ماشین شکسته را دیده باشید متوجه عملکرد این شیشه خواهید شد؛ بنابراین درصورتی‌که قصد سنجش امنیت شیشه برای آسانسور رادارید با اطمینان از امنیت جانی، خرید خود را به انجام برسانید.

کاربرد آسانسور پانوراما

امروزه آسانسورهای شیشه‌ای یا پاناروما در بسیاری از سازه‌های مدرن مانند مراکز اداری، مراکز تجاری، مراکز خرید، مجتمع‌های مسکونی، برج‌ها، هتل‌ها و رستوران‌های لوکس به چشم می‌خورند.


انواع کابین آسانسور پاناروما

۱. آسانسور شیشه‌ای گرد:



آسانسور پاناروما یا آسانسور شیشه‌ای گرد را می‌توان در مراکز تجاری واداری و حتی برای خانه‌های دوبلکس استفاده نمود. آسانسور شیشه‌ای گرد یا آسانسور پاناروما دیدی ۳۶۰ درجه داشته و شما در داخل آسانسور می‌توانید به‌تمامی جهات دید داشته باشید. علاوه بر دید پاناروما، آسانسور شیشه‌ای گرد بسیار زیبا بوده و نمایی جذاب برای اماکن تجاری واداری لوکس ایجاد می‌کند.
نصب و اجرای آسانسور شیشه‌ای گرد سخت‌تر از آسانسورهای مکعبی است و نیاز به مهارت بالایی دارد؛ بنابراین درصورتی‌که قصد خرید و اجرای آسانسور شیشه‌ای گرد رادارید حتماً توسط شرکت‌های معتبر و باسابقه درزمینهٔ آسانسور شیشه‌ای گرد سفارش خود را به ثبت برسانید.


۲. آسانسور پاناروما خانگی :

 

آسانسور شیشه‌ای خانگی در خانه‌های دوبلکس و حتی برای آپارتمان‌های تا ارتفاع پنج طبقه مناسب بوده و برای رفت‌وآمدهای مداوم طراحی می‌شود.
برای ساخت آسانسور شیشه‌ای خانگی معمولاً از مدل آسانسور شیشه‌ای هیدرولیکی استفاده می‌کنند. دلیل اول آن ارتفاع کم آسانسور شیشه‌ای خانگی است و دوم به این دلیل که آسانسور شیشه‌ای خانگی معمولاً در داخل منازل است و جزو دکوراسیون داخلی منزل شما بکار می‌رود؛ درواقع زیبایی در آسانسور شیشه‌ای خانگی حرف اول را می‌زند.
نوع دیگری از آسانسور شیشه‌ای خانگی هوم لیفت ها هستند که در منازل قدیمی و جاهایی که از قبل آسانسور تعبیه نشده قابلیت استفاده رادارند و بسیار به‌صرفه نیز می‌باشند. آسانسورهای خانگی هوم لیفت برای ساختمان‌های ۲ تا ۴ طبقه مناسب بوده و میزان برق مصرفی آن‌ها نیز به نسبت آسانسورهای دیگر بسیار کمتر می‌باشد.

برخی از ویژگی‌های آسانسور شیشه‌ای خانگی که این نوع از آسانسور را از سایر جدا می‌سازد عبارت‌اند از

  • قابلیت جابجایی حداکثر تا ۶ نفر
  • اندازه کابین آسانسور شیشه‌ای خانگی از ۷۰ سانتیمتر تا حداکثر ۱۴۰ سانتی‌متر
  • حداکثر فاصله جابجایی تا ارتفاع ۱۵ متری

آسانسور پاناروما یا کابین شیشه ای
5 از 2 رای